Service

Het assortiment aan boord

Aan boord van Onur Air kunt u tegen betaling een keuze maken uit het assortiment. Wij bieden u warme dranken en dorstlessers, iets voor de grote en kleine trek, benodigdheden om comfortabel en plezierig te reizen. Het is alleen toegestaan om alcoholische dranken aan boord te nuttigen, als deze aan boord gekocht zijn.

prijzen

Het assortiment is aantrekkelijk geprijsd. Het complete assortiment van Onur Air kunt u ook terugvinden in de FLYer, die aan boord door ons cabinepersoneel wordt uitgedeeld. met euro's of creditcard Aan boord kunt u uitsluitend betalen met euro's of met uw creditcard. Het wordt bijzonder op prijs gesteld als u gepast betaalt.

menu a la carte.pdf

Tax free verkoop

Onur Air garandeert de kwaliteit van alle artikelen. Nabestellingen zijn niet mogelijk.

Het kan voorkomen dat een door u gewenst artikel tijdelijk uitverkocht is. Door de geringe vluchtduur op sommige routes is het mogelijk dat de service aan boord niet in zijn geheel kan worden uitgevoerd.

duty free.pdf

Onur Air biedt u aan om bij de aangegeven check-in balie in te checken. Let vooral op de check-in tijden, het is belangrijk dat u op tijd op de luchthaven en bij de gate bent!

online inchecken

Is momenteel nog niet mogelijk.

inchecken via de automaat

Is momenteel nog niet mogelijk

baggage drop-off balie

Is momenteel niet mogelijk

check-in op de luchthaven

Op de borden op de luchthaven ziet u bij welke balierijen u terecht kunt. De check-in balies van Onur Air op Schiphol bevinden zich in Vertrekhal 3.

check op tijd in

Het is heel belangrijk dat u op tijd op de luchthaven bent en voldoende tijd neemt om in te checken, door de douanecontrole te gaan en op tijd te arriveren bij de betreffende gate. Als u zich later dan de uiterlijke aangegeven tijd aan de check-in balie meldt, wordt u niet meer geaccepteerd.Onur Air is dan niet aansprakelijk voor verlies of hieruit voortvloeiende kosten en u verliest in dat geval het recht op vervoer.

Hieronder vindt u de uiterlijke check-in tijden op de verschillende luchthavens:

u vertrekt vanaf Schiphol

Voor uw vlucht vertrekkend vanaf Schiphol kunt u inchecken vanaf 3 uur tot 50 minuten voor vertrek. De balies sluiten 40 minuten voor vertrek.

u vertrekt vanaf een andere luchthaven

Voor uw vlucht vertrekkend vanaf elke andere luchthaven dan bovengenoemde kunt u vanaf 2,5 uur tot 50 minuten voor vertrek inchecken. De balies sluiten 40 minuten voor vertrek.

Is uw bagage tijdens de vlucht beschadigd of zoekgeraakt, meldt dit dan direct op de luchthaven van aankomst bij de afhandelaar van de luchtvaartmaatschappij waarmee u heeft gevlogen en laat hiervan een rapport opmaken (zogenaamd P.I.R.-rapport). Zonder dit rapport is het niet mogelijk om de schade te claimen. Meldt de schade vervolgens binnen 3 weken bij uw verzekeringsmaatschappij. Overschrijdt u dit termijn wordt uw aanvraag helaas niet meer in behandeling genomen. Om tot schadevergoeding over te gaan dient u de originele nota´s te overhandigen. Indien uw koffer niet is gearriveerd op uw bestemming dient u ook een P.I.R. rapport op te laten maken. De afhandelaar zal u informeren hoe de verdere procedure zal verlopen.

Algemene informatie omtrent uw bagage

De standaard bagagevrijdom wordt altijd vermeld op het ticket of de reserveringsbevestiging. Onur Air is op grond van o.a. het Verdrag van Montreal beperkt aansprakelijk in geval van vermissing of beschadiging van de bagage. Het advies is dan ook te allen tijde een reis- en bagageverzekering af te sluiten. Slecht verpakte en/of breekbare bagage wordt niet geaccepteerd.

Toegestane hoeveelheden bagage

De bagagevrijdom van standaard ruimbagage op vluchten van Onur Air is maximaal 20 kg per persoon. Voor baby's tot 2 jaar geldt een bagagevrijdom van 10 kg, inclusief buggy en/of Maxi Cosi. Voor ruimbagage boven de 20 kg geldt een tarief van € 8,- per kg per enkele reis. Bıj vertrek van Schiphol, Eindhoven en Rotterdam Airport mogen bagagestukken niet zwaarder zıjn dan 32 kg. per stuk. Voor informatie over het maximale gewicht van uw bagagestuk bij vertrek vanaf andere luchthavens kunt u contact opnemen met de betreffende luchthaven.

Hoeveel bagage mag ik voor mijn baby meenemen?

U mag voor baby's tot en met 23 maanden de meest noodzakelijke spullen zoals luiers, dekens en fles aan boord menemen. Heeft u een eigen zitplaats (voor het tarief van een volwassene) gekocht voor de baby, dan mag u voor de baby maximaal 20 kilo ruimbagage meenemen. Voor extra bagage betaalt u op de luchthaven van vertrek bij Onur Air €8,- per kg (kosten per enkele reis). Houdt u er rekening mee dat bovengenoemde bedragen kunnen wijzigen.

Handbagage

Handbagage mag worden meegenomen in de cabine. De toegestane handbagage per persoon is:

1 handtas met maximale afmetingen (L x B x H) 50 cm x 40 cm x 20 cm, en een maximaal gewicht van 5 kg. Deze handtas mag een laptop bevatten Let op: indien handbagage niet aan bovengenoemde afmetingen en/of gewicht voldoet, wordt deze ingenomen en als ruimbagage gerekend.

Ruimbagage

Onder toegestane standaard ruimbagage wordt verstaan:

  • Zorgvuldig verpakte ruimbagage (o.a. koffer, draagtas, rugzak)
  • Buggy, kinderwagen, Maxi Cosi. Let op: alleen een inklapbare lichtgewicht paraplubuggy (5-7 kg) mag meegenomen worden tot aan het vliegtuig. Alle overige buggy's en kinderwagens worden bij de check-in balie ingenomen
  • Elektrische huishoudelijke, handzame apparaten
  • Muziekinstrumenten
  • Kite-, wake-, wave- en boogieboards (kleiner dan 1,65 meter)
  • Duikuitrusting, (waaronder: lege duikflessen, duikvest, vinnen, ademautomaat, masker, harpoen (indien niet op stikstof), onderwaterlamp (mits batterij of lampje is verwijderd). Let op per 1 november 2010 maakt de duikuitrusting geen onderdeel meer uit van de standaard ruimbagage, maar geldt het sportpakkettarief van € 20,00 per enkele reis.
  • Nordic Walking poles, goed verpakt in een koker of tas
  • Medische attributen, zoals rollators, looprekken en krukken. Gratis tot maximaal 15 kg per persoon
  • Medische bagage, zoals dieetvoedsel en medische apparatuur. Gratis tot maximaal 15 kg per persoon, mits aangemeld bij uw boeking en voorzien van een medische verklaring
  • (Niet) gemotoriseerde rolstoelen. Meenemen is gratis, mits aangemeld bij uw boeking.

Tarieven en richtlijnen voor bijzondere bagage

Tip: Plak altijd adresstickers aan binnen- en buitenkant van de bagage. Bewaar uw reis- en verzekeringspapieren, medicijnen, paspoort en andere waardevolle stukken in uw handbagage, nooit in uw koffer.

(email tablo)SPECIAL ITEM CHARGE

SPECIAL ITEM CHARGE

PER PIECE FROM TURKEY TO EUROPE OR VISE VERSA : ( ONE WAY PRICES )

SPECIAL ITEMS PRICE IN EURO PRICE IN GBP PRICE IN USD PRICE IN DKK
BICYCLE 20 EURO 20 GBP 28 USD 150 DKK
SURFBOARD 20 EURO 20 GBP 28 USD 150 DKK
DIVING EQUIPMENT 20 EURO 20 GBP 28 USD 150 DKK
INFLATABLE BOAT 10 EURO 10 GBP 14 USD 75 DKK
SKIING EQUIPMENT 20 EURO 20 GBP 28 USD 150 DKK
GOLF EQUIPMENT 20 EURO 20 GBP 28 USD 150 DKK
SNOWBOARD 5 € PER KG 5 GBP PER KG 7 USD PER KG 37 DKK PER KG
**TENNIS / SQUASH 5 € PER KG 5 GBP PER KG 7 USD PER KG 37 DKK PER KG
CANOE 5 € PER KG 5 GBP PER KG 7 USD PER KG 37 DKK PER KG
WHEELCHAIR FREE OF CHARGE
TENNIS/SQUASH FREE UP TO 5KG THERE AFTER AS IN THE LIST (**)
  • Wij bieden passagiers met een mobiliteitsbeperking de mogelijkheid om comfortabel te reizen. U kunt daarom gratis uw eigen rolstoel meenemen. Om u optimaal van dienst te zijn, willen wij weten of u zelfstandig afstanden kunt lopen, trap kunt lopen of helemaal niet kunt lopen. Meld dit duidelijk bij uw boeking. Op basis van deze informatie zorgen wij voor de juiste begeleiding op de luchthaven
  • (Niet) gemotoriseerde rolstoelen. Meenemen is gratis, mits aangemeld bij uw boeking.
  • Let op: indien handbagage niet aan bovengenoemde afmetingen en/of gewicht voldoet, wordt deze ingenomen en als ruimbagage gerekend.

Passagiers met een mobiliteitsbeperking

Onur Air biedt passagiers met een mobiliteitsbeperking alle benodigde faciliteiten om comfortabel te kunnen reizen. U kunt gratis uw eigen rolstoel meenemen. Voor Onur Air is het van belang om te weten of u zelfstandig afstanden kunt lopen, trap kunt lopen of helemaal niet kunt lopen. Meld dit duidelijk tijdens uw boeking. Op basis van deze informatie wordt voor de juiste begeleiding op de luchthaven gezorgd.

Looprek, krukken of rollator

Een looprek, krukken of rollator hoeft u niet aan te melden bij uw boeking

Aanmelding mobiliteitsbeperking

Als u met een rolstoel reist, of begeleiding nodig heeft, meld dit dan uiterlijk 48 uur voor vertrek bij uw reisorganisatie. Voorwaarde voor het meenemen van uw eigen rolstoel is dat deze niet hoger is dan 86 cm. Ook vragen wij u vriendelijk tijdig (2,5 uur voor vertrek, in de zomerperiode 3 uur voor vertrek) in te checken, zodat u voldoende tijd heeft om uw rolstoel reisklaar te maken. Meld uw mobiliteitsbeperking tijdens uw boeking bij uw reisbureau of touroperator, dit wordt dan tijdig aan Onur Air doorgegeven.

Afhandeling op Schiphol bij vertrek en aankomst

Schiphol is verantwoordelijk voor assistentie aan passagiers met een mobiliteitsbeperking voor het afleggen van de afstand tussen het parkeerterrein en/of de NS aankomsthal en de Schiphol vertrek- of aankomsthal. Op negen verschillende locaties op de luchthaven, waaronder het perron op het NS station, de parkeerplaatsen P1, P2, P3 en P7 en op de voorrijweg, staan speciale pilaren die u kunt gebruiken om assistentie aan te vragen. Ook heeft Schiphol speciale assistentiebalies in vertrekhal 3/4 en vertrekhal 2 waar u uw wensen kenbaar kunt maken.

Wanneer u zich op Schiphol meldt bij de check –in balie van Onur Air in vertrekhal 3, wordt u in een rolstoel naar het vliegtuig begeleid. Uw eigen rolstoel wordt in het bagageruim vervoerd. Bij terugkomst op Schiphol ontvangt u uw rolstoel via de bagageband. U wordt in een rolstoel van de afhandelaar begeleid van het vliegtuig tot aan de bagageband in de aankomsthal. Zowel bij aankomst als vertrek verzoeken wij u vriendelijk de instructies van de dienstverlener op Schiphol op te volgen.

Wanneer heeft u een medische verklaring nodig?

In de medische verklaring dient een (onafhankelijke) arts aan te geven dat u geen nadelige gevolgen kunt ondervinden van het reizen in een drukcabine en/of dat u met medische bagage wilt reizen. De verklaring dient door de arts ondertekend te worden. De verklaring mag maximaal 7 dagen voor vertrek van uw heenreis uitgegeven zijn. Omdat reizen in een drukcabine sommige ziektebeelden kan verergeren, adviseren wij u in geval van een oorontsteking of koorts uw arts te vragen om een medische verklaring. Raadpleeg in geval van twijfel altijd uw arts.

Onur Air zal U in ieder geval om een medische verklaring vragen indien U:

  • u zuurstof nodig heeft tijdens de vlucht (hierbij moet in de medische verklaring ook het benodigde aantal liters zuurstof per minuut worden vermeld)
  • u medische bagage mee wilt nemen (max. 15 kg)
  • u zwanger bent en er complicaties in uw zwangerschap zijn
  • u of uw kind aan een besmettelijke (kinder)ziekte lijdt (bijv. waterpokken). In de medische verklaring moet vermeld worden dat de ziekte zicht niet meer in de besmettelijke fase bevindt
  • u binnen acht dagen voor vertrek een medische ingreep heeft ondergaan
  • u een lichaamsdeel in gipsverband heeft. In de medische verklaring moet vermeld worden dat u met gesloten gips kunt vliegen. Als dit niet specifiek staat vermeld, moet u ervoor zorgen dat het gips in de gehele lengte wordt doorgezaagd, anders wordt u niet geaccepteerd op de vlucht.

Reizen met een lichaamsdeel in gips

Als u een lichaamsdeel in gesloten gips heeft, mag u alleen vliegen als u een medische verklaring kunt overleggen. In deze verklaring moet vermeld staan dat u met gesloten gips mag vliegen. Als dit niet specifiek staat vermeld, moet u ervoor zorgen dat het gips in de gehele lengte is doorgezaagd anders wordt u niet geaccepteerd op de vlucht. Een medische verklaring mag maximaal 7 dagen voor vertrek van uw heenreis uitgegeven zijn. Onur Air vraagt om een medische verklaring omdat het ziektebeeld vaak verergert door het reizen in een drukcabine.

Overige Medische informatie

Van tevoren aanmelden Mee tot aan de gate Vervoer Medische verklaring nodig Kosten
Medische bagage Ja n.v.t. In cabine tot maximum van 5 kg en binnen afmetingen handbagage** Ja* Gratis tot 15 kg
Looprek Nee Ja In vrachtruim Nee Gratis tot 15 kg
Krukken Nee Ja In cabine Nee Gratis tot 15 kg
Rollator Nee Ja In vrachtruim Nee Gratis tot 15 kg
Opklapbare loophulp Nee Ja In vrachtruim Nee Gratis tot 7 kg
* Als u reist van/naar Nederland moet uw medische verklaring in het Nederlands en Engels worden opgesteld.
** Medische bagage die u tijdens de vlucht niet nodig heeft, kunt u eventueel als handbagage meenemen, mits de afmetingen en het gewicht binnen de geldende handbagagevoorschriften vallen. Voldoet de bagage hier niet aan, dan wordt vooraf bepaald of de bagage mee aan boord kan of dat deze bagage vervoerd wordt in het vrachtruim.

Europees Medisch paspoort

Het kan erg handig zijn om een medisch paspoort bij u te hebben als u op reis gaat. In dit paspoort worden alle vroegere en/of huidige gezondheidsproblemen vermeld. Naast gegevens over medicijngebruik en over ziekten en aandoeningen, wordt er aangegeven wie er in dringende gevallen kan worden gewaarschuwd en wie de behandelend arts is. Het Europees Medisch Paspoort is opgesteld in elf Europese talen en is tegen een geringe vergoeding verkrijgbaar bij uw huisarts of apotheek.

Het cabinepersoneel

Om iedereen een zo veilig en comfortabel mogelijke vlucht te kunnen garanderen, beschikt Onur Air over gekwalificeerd cabinepersoneel. Met hen kunt u al uw wensen tijdens de vlucht bespreken. Zij zijn echter niet bevoegd u te assisteren bij het eten of bij uw persoonlijke hygiëne. Datzelfde geldt voor het optillen of dragen van passagiers en het toedienen van medicijnen of injecties. Indien u dergelijke verzorging nodig heeft, dient u te reizen met een persoonlijk begeleider die u tijdens de vlucht kan assisteren. Voor een begeleider geldt het normale vliegtarief dat op het moment van boeken beschikbaar is. Onur Air heeft geen rolstoelen aan boord.

medicijnen

Zorg er altijd voor dat u uw medicijnen in uw handbagage meeneemt, dus niet in de bagage die via de check-in balie naar het laadruim gaat. Verder raden wij u aan het Engelstalige recept van uw medicijn mee te nemen, zodat u dat kunt laten zien als douane- of veiligheidsbeambten vragen stellen over uw medicijnen of injectienaalden. Injectienaalden dienen goed verpakt te worden. Medicijnen die koel moeten worden bewaard, kunt u het beste meenemen in koelzakken of vacuumflacons binnen de geldende handbagagevoorschriften. Er is geen koelmogelijkheid aan boord.

Extra zuurstof aan boord

U dient ten alle tijden tijdens uw boeking de aanvraag hiervoor in te dienen. Onur Air zal hier rekening mee houden. Houdt U er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. U dient zelf om te kunnen gaan met het apparaat of eventueel uw medereiziger die u hierbij kan assisteren.

Het gebruik van eigen zuurstofflessen aan boord is niet toegestaan.

VLIEGEN TIJDENS UW ZWANGERSCHAP

Bij een zwangerschap zonder enige complicaties mag u tot een periode van 28 weken zonder doktersverklaring vliegen.

Vanaf 28 weken geldt een verplichting tot het vliegen met een recent geldige doktersverklaring in het engels.

Deze verklaring moet binnen zeven dagen voor vertrek zijn uitgegeven.Vanaf 35 weken is men niet meer toegestaan tot het vliegen met Onur Air.

Voor baby's en kinderen aan boord geldt een aantal regels waar u rekening mee moet houden bij uw boeking.

baby's

Aan boord geldt een aantal regels waar u rekening mee moet houden bij uw boeking:

  • Voor elke baby moet een volwassene meereizen in de leeftijd van 16 jaar of ouder.
  • Een baby kan uitsluitend op schoot worden vervoerd.
  • Een volwassene mag in verband met veiligheidsvoorschriften met maximaal 1 baby reizen.
  • Alleen als u een aparte stoel heeft gekocht voor de baby voor het tarief van een volwassene is er plaats voor een Maxi Cosy, goedgekeurd door ANWB of TNO met een maximale afmeting van 41cm breed en 57cm lang. Een autostoel of reiswieg is vanwege de afmeting en vliegveiligheid niet toegestaan.
  • Autostoelen voor grotere kinderen (vanaf 9 maanden) zijn meestal niet geschikt om te bevestigen in een vliegtuigstoel en worden dan ook niet aan boord geaccepteerd.
  • Onze bemanning heeft altijd het recht om in het belang van de vliegveiligheid een autostoel/Maxi Cosy te weigeren. Ook reiswiegjes zijn aan boord niet toegestaan.
  • Onur Air heeft geen wiegjes aan boord.
  • Pasgeboren baby's mogen pas vanaf dag 7 vervoerd worden in de drukcabine van een vliegtuig.
  • De bevalling moet zonder complicaties zijn verlopen.
  • Premature baby's worden niet vervoerd.
  • Voor baby's geldt een bagagevrijdom van 10 kg (inclusief buggy of Maxi Cosy).

alleenreizende kinderen

Onur Air verstaat onder een alleenreizend kind: een kind van 5 tot en met 15 jaar dat zonder begeleiding van iemand van 16 jaar of ouder reist. Alleenreizende kinderen jonger dan 5 jaar worden aan boord niet geaccepteerd. Er geldt per vlucht een maximum aan het totale aantal alleenreizende kinderen.

kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 11 jaar:

U moet uw kind van tevoren aanmelden bij uw boeking. Degene die het kind naar de luchthaven brengt, moet zich samen met het kind bij de check-in balie melden en daar een formulier voor de overdracht tekenen. Dit formulier kunt u ter plekke invullen en ondertekenen. Onur Air zal zorgen voor begeleiding van het kind van en naar het vliegtuig. De purser ontvangt het alleenreizende kind aan boord en draagt het kind bij aankomst op de bestemming over aan de Onur Air afhandelaar ter plaatse. Er moet altijd een afhaler (van 16 jaar of ouder) op de luchthaven van bestemming zijn, anders gaat het kind op de retourvlucht mee terug. Deze afhaler moet zich vooraf melden bij de Onur Air afhandelaar op desbetreffende luchthaven en het document voor de overdracht tekenen. De kosten voor deze service bedragen € 50,- per kind per enkele reis.

Kinderen in de leeftijd van 12 tot en met 15 jaar:

Deze kinderen mogen alleen reizen en krijgen verder geen begeleiding van personeel van Onur Air. Als u dat wilt, kunt u de service als hierboven beschreven ook aanvragen voor uw kind in de leeftijd van 12 t/m 15 jaar. De kosten voor deze service bedragen € 50,- per kind per enkele reis.

bagagevrijdom kinderen

Kinderen vanaf 2 jaar mogen maximaal 20 kg ruimbagage meenemen.

buggy's en kinderwagens

Alleen lichtgewicht (5-7 kg) inklapbare paraplubuggy's mag u meenemen tot aan de gate van vertrek, waarna ze in het vrachtruim geplaatst worden. Overige kinderwagens en buggy's worden bij de check-in ingenomen en direct naar het vliegtuig gebracht.

bekende (besmettelijke) kinderziektes

Een kind dat geïnfecteerd is door één van de hieronder beschreven kinderziektes, wordt zonder door een (onafhankelijk) arts ondertekende medische verklaring in het Nederlands of Engels niet geaccepteerd. Deze medische verklaring geeft aan dat de ziekte niet (meer) besmettelijk is en dat het veilig is om te gaan vliegen. Dit voor de veiligheid van uzelf, uw kind en voor de veiligheid van andere passagiers en de bemanning. In geval van twijfel moet u te allen tijde een arts raadplegen.

Besmettelijke kinderziektes zijn:

  • Bof
  • Kinkhoest
  • Mazelen
  • Rode Hond
  • Vijfde ziekte
  • Roodvonk
  • Waterpokken

veilig op reis met uw kinderen

Voor kinderen is vliegen een groot avontuur. Dat begint direct bij aankomst op Schiphol. Maar soms gaan kinderen in de vertrekhal zelf al op avontuur. Wanneer u met kleine kinderen op reis gaat, houd hen dan tijdens het inchecken in de vertrekhal extra goed in de gaten. In de drukte kan u uw kind gemakkelijk kwijt raken. In een onbewaakt ogenblik kan het bijvoorbeeld op een bagageband klimmen en zo tussen de koffers worden meegenomen. Verlies uw kinderen daarom tijdens het inchecken geen moment uit het oog.

babycare lounge op Schiphol

Reist u met een baby of peuter, dan kunt u gebruik maken van de Babycare lounge op Schiphol. Hier kunt u uw baby of peuter voeden of laten slapen in één van de zeven bedcabines. In de cabines zijn voor de ouders comfortabele zitplaatsen gerealiseerd. De Babycare lounge bevindt zich op de Holland Boulevard (tussen lounge 2 en 3). Dit gedeelte van Schiphol is toegankelijk voor reizigers naar niet-Schengenlanden. Reist u naar een Schengen-land, dan kunt u helaas geen gebruikmaken van de Babycare lounge. De lounge is dagelijks geopend van 06.00 uur t/m 22.00 uur. De toegang is gratis.

Onur Air accepteert geen huisdieren.

niet iedereen kan gebruik maken van stoelreservering

Vanuit veiligheidsregels geldt een aantal beperkingen voor bepaalde groepen passagiers. Voor hen reserveert Onur Air de meest geschikte stoel.

Een stoelreservering is niet mogelijk voor:

  • passagiers die niet of niet ver kunnen lopen (bijvoorbeeld rolstoelpassagiers)
  • passagiers die extra zuurstof aan boord nodig hebben
  • alleenreizende kinderen (5 tot en met 11 jaar)

Het reserveren van een stoel bij de nooduitgang is daarnaast niet mogelijk voor:

  • passagiers reizend met kinderen (0 tot en met 11 jaar)
  • corpulente passagiers
  • zwangere vrouwen
  • blinde en dove passagiers
  • passagiers die de Nederlandse of Engelse taal niet beheersen (i.v.m. uitleg veiligheidsinstructies)
  • passagiers met gezondheidsproblemen
  • alleenreizende kinderen (12 tot en met 15 jaar)
  • passagiers met vliegangst
  • passagiers met een verstandelijke handicap

Stoelkeuze (is momeenteel nog niet mogelijk)

Tijdens het maken van uw boeking kunt u een aanvraag indienen voor een stoelkeuze. Onur Air zal dan indien mogelijk u hierin tegemoetkomen.

Als u van Nederland naar Turkije bent gevlogen en u hebt daarbij te maken gehad met instapweigering, vluchtannulering of vertraging, dan is het mogelijk dat u recht heeft op een vergoeding. Uw touroperator kan u meer informatie geven over de EEG-verordening inzake compensatie bij instapweigering.

Deze verordening is ook te downloaden op de website van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW).

De verordening is geschreven voor luchtvaartmaatschappijen die in de Europese Unie zijn gevestigd. Onur Air is gevestigd in Istanbul, Turkije, en dus niet in een EU-land.

Toch accepteert Onur Air toepasselijkheid van de verordening voor de vluchten van Nederland naar Turkije. De verordening geldt niet voor vluchten van Turkije naar Nederland.

Vertraging

Allereerst onze excuses voor de vertraging van uw vlucht.

Tijdens de periode dat u wacht op het vertrek van uw vlucht, willen wij u informeren over de voorzieningen waar u recht op heeft.

1. Afhankelijk van de vliegafstand en de verwachte duur van de vertraging, heeft u recht op:

a) een verfrissing en/of een maaltijd in verhouding tot de wachttijd;

b) Een mogelijkheid om twee korte telefoongesprekken maximum twee minuten per gesprek (of, indien beschikbaar, telex-, fax of e-mailbericht);

c) indien een verblijf van een of meer nachten noodzakelijk wordt, zal Onur air zorg dragen voor de accommodatie en het vervoer tussen de accommodatie en de luchthaven.

Gaarne uw aandacht:

Indien het verlenen van de zorg zoals hierboven beschreven een extra vertraging oplevert, kan het zijn dat de zorg niet als zodanig wordt verleend.

2. Vertraging van meer dan vijf uur

Bij een vertraging van minimaal vijf uur heeft u de mogelijkheid om restitutie van uw ticket te vragen.

Dit betreft volledige terugbetaling van het ticket tegen de prijs waarvoor het gekocht is. Terugbetaling vindt plaats binnen zeven dagen na ontvangst van uw aanvraag en alleen voor het gedeelte of de gedeelten van de vlucht die niet zijn gemaakt.

Indien u kiest voor restitutie heeft u geen recht meer op verder vervoer en verdere zorg.

Uw eventuele ticket is niet meer geldig.

Charterpassagiers

Indien u kiest voor restitutie van de ticketprijs, dient u zich te melden bij de vertegenwoordiger van uw touroperator.

Ook hier geldt dat u geen recht meer heeft op verder vervoer en verdere zorg indien u kiest voor restitutie.

Uw ticket is niet meer geldig.

Autoriteiten

Elke lidstaat van de Europeese gemeenschap heeft een bevoegde instantie aangewezen die toezicht houdt op de naleving van de compensatie- en assistentieregels zoals hierboven beschreven. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de IVW of de website van de inspectie raadplegen.